duminică, 4 septembrie 2016

Manastirea Lacul Frumos 27 august 2016 partea 3/5 despre sinodul eretic din Creta



-un episcop este un supraveghetor al turmei, el are o datorie fata de credinciosi,preoti, diaconi,mireni , are o datorie de ai apara de erezie 


-
parintii de la Manastirea Lacul Frumos prin intreruperea pomenirii episcopului nu vor sa se rupa de Biserica ortodoxa, nu vor sa creeze o schisma , ci ei raspund la criza creata de erezie, de sinodul eretic, pt ca vor sa-si mantuiasca sufletele
-sinodul din Creta adopta sincretismul religios si astfel se intampla doua mari nenorociri
-populatia ortodoxa care nu are constiinta dogmatica cade in acest sincretism, nu-si mai dau seama ca trebuie sa ramana in Biserica ortodoxa ca sa se mantuiasca [ Sfintul Cuvios Teodosie de la Pecerska (+1073) “ Numai cel ce traieste in Credinta Ortodoxa isi va mintui sufletul "]


-a fost abrogat canonul 72 care zicea clar ca
orice casatorie intre ortodocsi si eretici e interzisa [Canonul 31 de la LaodiceeaCu nici un eretic nu se cuvine a incheia casatorie sau a se da fiii sau fiicele dupa eretici
-Canonul 72 al Sinodului Trulan sau V-VI EcumenicCRESTINII SA NU SE CASATOREASCA CU ERETICI SI CU NECRESTINI

Sa nu se ingaduie ca barbatul ortodox sa se lege (prin casatorie) cu femeia eretica, nici ca femeia ortodoxa sa se uneasca (prin casatorie) cu un barbat eretic, ci de s-ar si vadi ca s-a facut un lucru ca acesta de catre vreunul dintre toti, casatoria (nunta) sa se socoteasca fara de tarie, si casatoria (insotirea nelegiuita) sa se desfaca – caci nu se cade a amesteca cele ce n-au amestecare, nici oii sa se imperecheze cu lupul, si nici partii lui Hristos cu soarta (ceata) pacatosilor; iar daca cineva ar calca cele oranduite de noi, sa se afuriseasca. ]

-prin documentele care s-au votat se inchide si usa ereticilor de a veni la ortodoxie, ei nu au taine, si daca le recunoastem anumite taine atunci ei zic ca si la noi e adevar,mantuire de ce sa mergem la ortodocsi


-
avem de-a face cu o invatatura stramba, cu o erezie, nu mai putem sa le spunem ereticilor ,eretici , nu se mai spun anatemele, protestantii si papistasii nu sunt adusi la ortodoxie prin taina botezului , pentru ca pe baza minimalismului dogmatic li se recunoaste taina botezului, ; Sfantul Nicolae Cabasila spune ca botezul este usa de intrare in Biserica , pai atunci daca ereticul e botezat in erezia lui atunci el pe ce usa intra , in ce Biserica intra ?; intra in Biserica cea una ? nu ; daca nu exista comuniune cu Hristos in adevar atunci nu e valabil acel botez

 [CANONUL 46 al Sfinţilor Apostoli:„Episcopul, sau Presbiterul, ereticesc botez primind, sau jertfă, a se caterisi poruncim. Că ce conglăsuire este lui Hristos cu veliar? Sau ce parte Credinciosului cu necredinciosul?”


 CANONUL 47 al Sfinților Apostoli:
„Episcopul, sau Prezviterul, pre cel ce are Botez după adevăr, de-l va boteza din început, sau pre cel spurcat de cei necinstitori de Dumnezeu, de nu îl va boteza, să se caterisească; ca unul ce-şi bate joc de Crucea şi moartea Domnului şi nu deosebeşte pre Ierei (preoţi) de către mincinoierei.”



Pentru aceasta şi Sfântul Ieromartirul Chiprian care a stătut episcop al Carhidonului, şi tot soborul cel dimprejurul său, cel de optzeci şi patru deepiscopi, ce s-au adunat în Carhidon, urmând apostolescului acestuia canoncare leapădă botezul ereticilor de obşte, încă şi apostolescului canon 68 celui ce zice, că cei de eretici botezaţi sau hirotonisiţi, este cu neputinţă, a fi ori creştini,ori clerici. Urmând ei zic, canoanelor acestora, au aşezat canon prin care leapădă botezul ereticilor, şi al schismaticilor împreună. Dovedindu-o aceasta,şi din alte multe scripturi  iar mai ales din acea apostolească:,,Un Domn, o Credinţă, un botez” (Efeseni 4). Că dacă, zic ei, una este soborniceasca biserică, şi unul este botezul cel adevărat, cum poate fi adevărat botezul ereticilor, şi al schismaticilor, de vreme ce ei nu sunt înlăuntru în biserica cea sobornicească ci s-au rupt dintr-însa prin eres? Iar de este adevărat botezul ereticilor şi al schismaticilor, şi este adevărat şi cel al drept slăvitoarei şi al soborniceşti biserici, apoi nu este un botez, precum Pavel strigă, ci două. Care este prea cu necuviinţă.


Zice încă şi Dumnezeiescul Hrisostom (în voroava cea la început, era Cuvântul)„Nu te amăgească pe tine o ascultătorule adunările ereticilor, că au botez dar nu luminare. Şi se botează cu trupul, iar cu sufletul nu se luminează.” Ci şi Sfântul Leon în epistolia cea către Nichita zice: „Nici un eretic nu dă sfinţenie prin taine.” Iar Ambrosie în cuvântul cel pentru cei ce se catehisesc, zice:„botezul celor rău cinstitori de Dumnezeu, nu sfinţeşte.”


-.botezul latinilor este minciunonumit botez. Sfântul Marcu al Efesului zice :"nebotezaţi sunt Latinii, pentru că nu fac cele trei afundări şi scoateri,după apostoleasca predanisire.

Deci latinii, şi ca nişte eretici botez nu pot da, pentru că au pierdut Darul cel începător desăvârşirii, şi pe lângă aceasta, au răsturnat şi apostolescul botez a celor trei afundări.


-pe cei ce din naştere sunt eretici venind la dreaptaslăvire nu zice a doua oara  să-i botezăm, ca pe unii ce mai-nainte au fost botezaţi, ci să-i botezăm ca pe unii ce niciodată nu au fost botezaţi după dreapta slăvire.]


-in textul relatiile Bisericii ortodoxe cu restul lumii crestine - tot legat de minimalismul dogmatic - se spune ca in CMB (consiliul mondial al asa ziselor biserici) sunt primiti toti cei care cred in Iisus Hristos ca Mantuitor si Dumnezeu si in Sfanta Treime, dar nu se spune ca om, ca Dumnezeu si om pentru ca i-ar jigni pe monofizitii care sunt si ei membrii in CMB , deci se vede cata viclenie se afla in acest text; este un text diplomatic, schizofrenic in care pe de o parte se afirma ca Biserica ortodoxa este cea una si adevarata iar pe de alta parte ca exista si alte biserici ; hierotheos vlachos zice ca nu se intelege din acest text diferenta clara dintre Biserica ortodoxa si eretici, mitropolitul Hierotheos Vlachos nu a semnat aceste documente.

-unitatea este numai in Adevar, nu se poate pastra unitatea Bisericii in afara Adevarului si a dogmei, toate aceste secte ,erezii [papistasi,greco-catolici,protestanti...] au ciuntit din Adevar , ei s-au departat de Biserica Adevarata, cea una, s-au departat de Adevar-nu este suficient numai a afirma ortodoxia, Adevarul dogmatic fara a zice despre eterodocsi ca sunt eretici, anatema ; cu toate ca ortodoxia are la baza blandetea si dragostea Sfintii Parinti cand au trebuit sa infrunte erezia atunci s-au facut sabie ca sa apere Adevarul dar si ca sa-i trezeasca pe cei care au cazut,  ca sa le arate greseala in care au cazut-anatema e o dovada de iubire fata de ereticul cazut in inselare , nu este o dovada a urii, este o dovada a iubirii , trasam o linie clara intre Adevar si minciuna ca noi ortodocsii sa ramanem in adevar si ceilalti sa vada ca sunt in minciuna, erezie,intuneric si sa se intoarca la Adevarul ,lumina ortodoxiei

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu