miercuri, 3 februarie 2016

Academicianul Solomon Marcus - Cuvântul în şcoala românească este agresiunea



Referindu-se la manualele şcolare actuale, academicianul Solomon Marcus a afirmat că cele mai multe dintre ele „vin în conflict cu sănătatea psihosomatică a copilului. Îl agresează. Cuvântul-cheie este agresiunea”.
Am luat pe rând manuale de biologie, geografie, istorie şi am constatat că agresiunea se manifestă foarte vizibil deoarece copilul e pus în situaţia de a primi, păstra şi reproduce un număr imens de informaţii, care te sperie.
Cultura nu se poate face dacă rămâne la acest nivel, al descrierii detaliate fără capacitatea de a tria şi organiza lucrurile în jurul unor idei. Suntem pierduţi.
Azi vehiculăm o afirmaţie care a devenit o banalitate: informaţia pe care omenirea o produce azi într-un minut întrece informaţia pe care a produs-o anterior în toată istoria ei.
Noi reacţionăm prin inteligenţă, prin selectare, triere, organizarea lucrurilor în jurul unor principii, toată cultura are la bază ideea de a reduce multul la puţin, altfel suntem pierduţi. Manualul şcolar nu se preocupă de acest lucru.
Copiii nu pot reacţiona critic, pot să creadă că aşa e normal să creadă.
Acestei agresiuni a manualelor i se adaugă agresiunea temelor de lucrat acasă.
Nimeni nu se întreabă - dacă fiecare profesor agresează elevul cu nu ştiu câte teme, nu e normal ca cineva să cotroleze dacă totalul acestor obligaţii ale elevilor nu depăşeşte un anumit plafon de suportabilitate?
Asta e realitatea de pe teren, mulţi profesori nu înţeleg că datoria lor e să întreţină un dialog cu elevii, nu să ţină discursuri."

sursa: http://www.digi24.ro/

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu